pondělí | 18:00 – 20:00 | |
středa | 14:00 – 17:00 | na základě tel. objednávky |
Žádost o poskytnutí informace se podává
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Obec Vranovice vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
Úřední deska
Platné obecně závazné vyhlášky:
2/2009 o veřejném pořádku, opatřeních k jeho zabezpečení a čistotě v obci Vranovice
1/2017, kterou se stanoví část společného školského obvodu základní školy
2/2017, kterou se stanoví část společného školského obvodu mateřské školy
1/2019 o stanovení místního koeficientu pro výpočet daně z nemovitých věcí
2/2019 požární řád obce Vranovice
3/2019 o zabezpečení požární ochrany při akcích, kterých se zúčastňuje větší počet osob
4/2019 o místním poplatku ze psů
1/2020 o stanovení systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů a nakládání se stavebním odpadem na území obce Vranovice
Zrušené obecně závazné vyhlášky:
3/2003 o chovu zvířat na území obce Vranovice
1/2015 o nakládání s komunálním a se stavebním odpadem
1/2009 požární řád obce Vranovice
2/2015 o stanovení systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů a nakládání se stavebním odpadem na území obce Vranovice
Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v § 17 opravňuje povinný subjekt, aby žádal úhradu ve výši, která nesmí přesáhnout náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli, přičemž povinný subjekt může žádat úhradu i za mimořádně rozsáhlé vyhledání informací. Podle § 5 odst. 1 písm. e) musí povinný subjekt zveřejnit sazebník úhrad za poskytování informací.
Postup pro výpočet úhrady za poskytnutí informací v konkrétním případě, jakož i postup pro stanovení obecných sazeb úhrad v sazebníku, upravuje nařízení vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím. Sazebník se musí řídit pravidly, které toto nařízení stanovuje.
Úhrady by neměly převyšovat skutečné náklady. V praxi samozřejmě nezáleží na tom, jestli nakoupíme v papírnictví o pár korun dráž nebo levněji, ale nemělo by jít o nepřiměřené rozdíly.
Sazby mohou být určeny paušálně (např. 10 Kč za CD médium), případně odkazem (cena CD média se určí podle pořizovací ceny).
Předmětem sporů je termín „mimořádně rozsáhlé vyhledávání“. Rozsáhlost se musí poměřovat s běžnou agendou úřadu. Jinak tedy bude vypadat na malé obci, jinak na ministerstvu. Přitom „mimořádně rozsáhlé“ je více než jen „rozsáhlé“, jde tedy o vyhledávání informací, které se svým rozsahem vymyká i těm časově náročnějším agendám, které úřad řeší. Za „obyčejné“ i jenom „rozsáhlé“ vyhledávání úhrada nenáleží.
Sazebník úhrad je pouhým vnitřním předpisem, není tedy možné proti němu podat žalobu ke správnímu soudu (usnesení Nejvyššího správního soudu ze dne 31. 8. 2011, č. j. 8 Ao 4/2011-22).
Co když obec sazebník nevydá? Podle některých výkladů (zejména zastávaných Ministerstvem vnitra) by v takovém případě obec ani neměla právo žádat jakékoliv úhrady. Na druhou stranu, praxe není v tomto ohledu zcela jednotná. V každém případě však doporučujeme sazebník vydat.
Zákon výslovně nestanoví, který orgán má sazebník vydat. Podle § 102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), to tedy bude rada ve „zbytkové“ působnosti. V obcích bez rady to bude starosta.
V souladu s § 5 odst. 1 písm. e) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, podle § 17 tohoto zákona a podle nařízení vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím, a na základě § 102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), stanovuje zastupitelstvo obce Vranovice tento sazebník úhrad za poskytování informací:
Článek I.
Náklady na pořízení kopií
1. Za pořízení jedné černobílé kopie formátu A4:
a) jednostranná ……………………………………………………………………………………… 2 Kč
b) oboustranná……………………………………………………………………………………….. 3 Kč
2. Za pořízení jedné barevné kopie formátu A4:
a) jednostranná ……………………………………………………………………………………… 5 Kč
b) oboustranná ……………………………………………………………………………………… 9 Kč
3. Za pořízení jedné černobílé kopie formátu A3:
a) jednostranná ……………………………………………………………………………………… 5 Kč
b) oboustranná ………………………………………………………………………………………. 7 Kč
4. Za tisk na černobílé tiskárně (formát A4, jednostranný)
jedna stránka …………………………………………………………………………………………. 2 Kč
4. Za poskytnutí kopie nebo tisku v jiném formátu bude účtována skutečná cena za pořízení kopie u komerčního poskytovatele kopírovacích služeb, kterou obec za pořízení kopie nebo tisku bude u tohoto poskytovatele povinna uhradit.
5. V případě informací obsažených v publikacích a tiskovinách vydávaných obcí se výše úhrady stanoví ve výši ceny za příslušný výtisk, poskytuje-li se informace formou prodeje tohoto výtisku.
Článek II.
Náklady na opatření technických nosičů dat
1. 1 ks CD ……………………………………………………………………………………………. 10 Kč
2. 1 ks DVD …………………………………………………………………………………………. 20 Kč
3. Pokud žadatel poskytne vlastní technický nosič dat, na který bude možné požadované informace zaznamenat, nebude úhrada tohoto nákladu uplatňována.
4. Pokud žadatel požaduje poskytnutí informací na jiném technickém nosiči dat, bude úhrada účtována podle pořizovací ceny.
Článek III.
Náklady na odeslání informací žadateli
3. V případě osobního odběru požadovaných informací nebude úhrada nákladů na odeslání informací žadateli uplatňována.
Článek IV.
Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací
1. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací se stanoví sazba úhrady za každou i započatou hodinu vyhledávání jedním pracovníkem ve výši 100,- Kč, která je odvozena od ročních nákladů na platy zaměstnanců obce podle schváleného rozpočtu pro rok 2021. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více pracovníky bude úhrada dána součtem částek připadajících na každého pracovníka.
2. Vzniknou-li při mimořádně rozsáhlém vyhledání informací jiné osobní náklady (např. náklady na jízdné), budou účtovány i tyto výdaje.
Článek V.
Ostatní ustanovení
1. Celková výše úhrady je dána součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací. Jestliže celková výše úhrady nákladů nepřesáhne 100,- Kč, nebude úhrada požadována.
2. Z důvodu hodných zvláštního zřetele může starosta obce nebo tajemník od úhrady nákladů zcela nebo zčásti upustit na základě žádosti žadatele.
3. Žadatel může úhradu provést buď v hotovosti v pokladně obecního úřadu v úředních hodinách, nebo převodem na bankovní účet obce Vranovice č. 6123456339/0800.
4. Sazebník byl schválen usnesením zastupitelstva obce č. 12/10/2021 ze dne 15.10.2021.
Ve Vranovicích dne 21. 10. 2021
Informace o způsobu realizace třídění a nakládání s odpady v obci
Informace o soustavě veřejného osvětlení
Informace o investičních plánech pro rok 2017
Informace o zajišťování zpětného odběru obalů
Informace k problematice škodlivých ptáků
Informace o pohledávkách a darovacích smlouvách
Informace o tom, zda byla obec akcionářem společnosti Středočeská Plynárenská a.s.
Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Volně ke stažení:
Zhotovitel stavby: Šindler, důlní a stavební společnost s r. o., se sídlem Plzeňská 276/298, 150 00 Praha 5 – Smíchov, IČO: 00204382
Odpovědný stavbyvedoucí: Otakar Celerýn, tel. 724 081 116
V případě dotazů týkajících se probíhající stavby prosím kontaktujte stavbyvedoucího, ne Obecní úřad Vranovice.
Technický dozor Obce Vranovice: Ing. Rudolf Baudisch, tel. 602 244 674
Situační výkres širších vztahů
Situační výkres - zkrácené řády